دومین همایش بین‌المللی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام

 

دومین همایش بین‌المللی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام شب گذشته با حضور سردار وحیدی وزیر دفاع، شیخ عبدالکریم عبید، فاطمه و زینب مغنیه و امت حزب‌الله در سالن وزارت کشور برگزار شد.

 دومین همایش بین‌المللی بزرگداشت سرداران شهید جهان اسلام شب گذشته با حضور سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شیخ عبدالکریم عیید، فاطمه عماد مغنیه و زینب فایز مغنیه و با حضور گسترده امت حزب‌الله در سالن وزارت کشور برگزار شد

 

 
ادامه نوشته

 

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با اعضای حماس به بررسی آخرین تحولات سوریه و غزه و اوضاع جهان عرب و روابط دوجانبه گروه های اسلامی پرداخت.

روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز چهارشنبه خود از دیدار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با شماری از اعضای جنبش حماس به ریاست موسی ابومرزوق، نایب رییس دفتر سیاسی این جنبش خبر داد و گفت: در این دیدار آخرین تحولات سوریه و غزه و اوضاع کنونی کشورهای عربی و ارتباط حزب الله با اخوان المسلمین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیرکل حزب الله لبنان و اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این دیدار با توجه به تحولات کشورهای عربی و افزایش تلاش های غرب در تنگ تر کردن عرصه بر جنبش های اسلامی بر ایجاد طرح مشترک با هدف رسیدگی به مسایل پیرامون سوریه و روابط با اخوان المسلمین به توافق رسیدند.

در این دیدار دبیرکل حزب الله لبنان، اعضای جنبش حماس را نسبت به نظر مقامات سوریه در مورد حل بحران داخلی این کشور و ضرورت ایجاد راهکار سیاسی برای پایان دادن بحران و مشارکت مخالفان ملی سوریه در جریانات سیاسی، مطلع نمود.

دو طرف همچنین در این دیدار با اشاره به روند اصلاحات در سوریه از ابتکار عمل جدی روسیه، در حل بحران سوریه و نیز حمایت ایران و چین از فراهم کردن راهکار سیاسی از طریق ایجاد گفت و گو با سایر گروه های سوری تاکید شد.

روزنامه السفیر با اشاره به روابط عربی – ایرانی، نوشت: در این دیدار همچنین با پر اهمیت خواندن گسترش همکاری های دوجانبه با هدف بهبود روابط در چارچوب اصل اعتماد، تاکید شد.

پدر بزرگوار شهید مصطفی احمدی روشن

سلام

روحی و دمی و اهلی و کلی فداک یا شمس المسلمین و العرب،یا نور الجهاد و المجاهدین،یا وعدالصادق یا ابوهادی

این فتوحات ، هر ایرانی را به یاد عملیات های محیر العقول عده ای بسیجی عاشق هم چون حاج همت ها در عرصه هشت سال دفاع مقدس می اندازد که علیرغم  جوانی و بی تجربگی ، ارتش بعثی عراق را با عملیات های خود شرمنده نموده بودند . آری کمترین ثواب " مشت پولادین جوانان مومن و شجاع و مظلوم لبنانی " علیه یهودیان وحشی ، به مشام رسیدن عطر بهشتیِ شجره طیبه بسیج بر صفحه تاریک جامعه غافل ایرانی بوده است.  ای سید حسن تو را عاشقانه دوست می داریم زیرا طنین سهمگین فریادت علیه   یهودِ وحشی ، ما را هم از خواب بیدار کرد که ای دل غافل مثل اینکه حواس مان نبوده و تمام انقلاب مان را صادر کرده ایم و هیچ توشه ای برای خود باقی نگذاشته ایم .

    ای سید بزرگوار تو را عاشقانه دوست می داریم زیرا عشق حقیقی تو به رهبرمان سید علی ، ما ایرانی هایِ مدعی را شرمنده نمود . در حالی که بعضی از بزرگان ما از گردن نهادن به ولایت او خروج می نمایند تو در سالی که به عنوان مرد عرب شناخته شده ای بوسه بر بازوان رهبر ما می زنی تا باز هم مثل همیشه ما را خجلت زده رفتار خود نمایی .      

                                         

برا اولین بار چند تا از عکسای قدیمی و مراسماتی رو که برگزار کردیم رو منتشر کردم که حتماً زنده کننده  و یادآور بسیاری از خاطرات شیرین گذشته خواهد شد

البته بنا به برخی ملاحظات از قرار دادن و انتشار برخی از عکسا معذورم

لبیک یا نصرالله

 

 

اولین همایش پاسداشت شهدای نهضت بیداری اسلامی  ۲۷ اردیبهشت ۸۷

دکتر ابوالحسن زعیتر  از حزب الله همیشه پیروز لبنان

 

 

 

 

اولین همایش پاسداشت شهدای نهضت بیدارس اسلامی  ۲۷ اردیبهشت ۸۶

دکتر ابوالحسن زعیتر رزمنده دلاور از حزب الله همیشه پیروز لبنان در حماسه جنگ ۳۳ روزه

 

 دکتر محمد ترمس رزمنده  حزب الله همیشه پیروز لبنان در حماسه جنگ ۳۳ روزه لبنان

 دومین همایش پاسداشت شهدای نهضت بیداری اسلامی ۱۰ تیر ۸۸

بی عشق نصرالله نتوان عاشق امام خامنه ای شد .

روزنامه تحلیلی سیاسی دیدگاه و نشریه برتر جشنواره بسیج دانشجویی کشور

تنها روزنامه دانشجویی در کشور البته در زمان خودش

 

 

 

 

سید حسن نصرالله:سید موسای صدر فقط امام شیعیان نبود

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله در مصاحبه ای با شبکه ی تلویزیونی المنار -وابسته به حزب الله- به بیان دیدگاه های خود در باب مسائل لبنان و منطقه و تحولات دنیای عرب و جهان اسلام پرداختند. در بخشی از این مصاحبه، به قضیه ی امام موسی صدر پرداخته شده است که با توجه به اهمیت و حساسیت پی گیری پرونده ی ربوده شدن امام صدر در روزهای پس از کشته شدن معمر قذافی، شنیدن نقطه نظرات ایشان دارای اهمیت است.

در این مصاحبه دبیرکل حزب الله لبنان می فرمایند: «ما لبنانی ها به صورت عام و شاگردان امام صدر و دوستداران اش به صورت خاص لحظات عاطفی ویژه ای را سپری می کنیم. مدت ها بود که گفته می شد یکی از فرصت های کشف سرنوشت امام صدر مرگ قذافی یا سقوط نظام اوست. ما معمولاً از این ادبیات بهره نمی گرفتیم. اما امروز هر دو مطلب به دست آمده. روزها و هفته های سرنوشت سازی پیش روی ماست اما هنوز اطلاعات تأیید شده ای وجود ندارند. آیا جستجوی دقیق در طرابلس انجام گرفته؟ آیا زندان هایی سری وجود داشته اند که کشف نشده باشند؟ در سرت چه؟ در مورد سبها و دیگر مناطق چه؟ خدا را شکر که دولت (لبنان) به این موضوع اهتمام و توجه خاصی دارد. نبیه بری (رئیس مجلس لبنان) و خانواده ی امام صدر نیز همچنین. آرزو می کنیم که شورای انتقالی لیبی هم به این موضوع اهتمام کافی نشان بدهد چون سید موسای صدر فقط امام شیعیان نبود، امام وطن و امام مقاومت و پرچمدار مسأله ی قدس و فلسطین بود. آرزو می کنیم که در زمانی نزدیک در این قضیه به نتیجه برسیم. چرا که به ثمر رسیدن این امر مهم، یکی از اولویت های انسانی، اخلاقی و جهادی است.»

 

ادامه نوشته

تبریک حزب الله همیشه پیروز لبنان به ملت لیبی/ سرنوشت امام موسی صدر مشخص شود

حزب الله همیشه پیروز لبنان در بیانیه ای پیروزی ملت لیبی در برابر رژیم دیکتاتوری قذافی را تبریک گفت و تعیین سرنوشت امام موسی صدر را خواستار شد.

ب حزب الله لبنان شب گذشته در بیانیه ای موفقیت پیروزی انقلاب مردم لیبی و نابودی رژیم طاغوتی و دیکتاتوری معمر قذافی را تبریک گفت.

در ادامه بیانیه گفته شده است: ملت لیبی اکنون در برابر یک فرصت تاریخی و مسئولیت بزرگ بازسازی کشورشان قرار دارند.

در این بیانیه از رهبری جدید لیبی خواسته شده در پی نابودی رژیم حافظ منافع طرح های صهیونیسم در منطقه مکان اختفای امام موسی صدر را پیدا کند.

قرائت سوره حشر و زیارت امین الله برای سلامتی و رهایی امام موسی صدر

ر این لحظاتی که دل های همه منتظران به هول و ولا آمده..
تنها چیزی که آراممان می کند دعا برای سلامتی و رهایی معشوقمان، امام موسی صدر است..
خدا ارحم من لا یملک الا الدعا…
خدایا.. این شرح دل ما … دعا می کنیم که سلاحی جز گریه و تضرع ندرام… دعا می کنیم چون یقین دارم دعا قضا را هم تغییر می دهد حتی اگر حتمی شده باشد.. دعا می کنیم که سرنوشت اماممان را برای ما به خیر رقم زنی.. چرا که امام صادق(ع) فرموده: “الدعا یرد القضا ولو ابرم ابراما” …

سرفصلهایی از زندگانی امام موسی صدر

امام موسي صدر در روز 14 خرداد سال 1307 هجري شمسي در شهر مقدس قم ديده به جهان گشود. پدر ايشان مرحوم آيت الله سيد صدرالدين صدر، جانشين مرحوم آيت الله شيخ عبدالكريم حائري مؤسس حوزه علميه قم و از مراجع بزرگ زمان خود بود. جد پدري ايشان مرحوم آيت الله سيد اسماعيل صدر، جانشين مرحوم آيت الله ميرزا حسن شيرازي و مرجع مطلق زمان خود، و جد مادري ايشان مرحوم آيت الله حاج آقا حسين قمي، جانشين مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني و رهبر قيام مردم مشهد بر عليه رضا خان بود.
 

 
 

امام موسي صدر پس از اتمام سيكل اول و بخش مقدمات علوم حوزوي، در خرداد سال 1322 رسما به حوزه علميه قم پيوست، و طي مدتي كوتاه، ضمن بهره گيري از محضر حضرات آيات سيد محمد باقر سلطاني طباطبايي، شيخ عبدالجواد جبل عاملي، امام خميني و سيد محمد محقق داماد، دروس دوره سطح را به پايان رسانيد. وي از ابتداي بهار سال 1326 وارد مرحله درس خارج گرديد، و تا اواخر پاييز سال 1338، يعني قريب سيزده سال تمام، از مدرسين بزرگ حوزه هاي علميه قم و نجف كسب فيض نمود. اساتيد اصلي دروس خارج ايشان در قم، حضرات آيات سيد حسين طباطبايي بروجردي، محقق داماد، صدر و سيد محمد حجت، و در نجف حضرات آيات سيد محسن حكيم، سيد ابوالقاسم خويي، شيخ حسين حلي و شيخ مرتضي آل ياسين بودند. امام موسي صدر

 
 

دروس فلسفي را نزد حضرات آيات سيد رضا صدر و علامه سيد محمد حسين طباطبايي در قم، و نزد آيت الله شيخ صدرا بادكوبه اي در نجف فرا گرفت.وستان اصلي هم بحث امام موسي صدر را در قم، حضرات آيات سيد موسي شبيري زنجاني، شهيد دكتر بهشتي، سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي و شيخ ناصر مكارم شيرازي، و در نجف آيت الله شهيد سيد محمد باقر صدر تشكيل مي دادند.امام موسی صدر در طول زندگی حوزوی خود شاگردان برجسته ای را تربیت کرده است.معروف ترین آنان در ایران آیت الله شیخ یوسف صانعی از مراجع معظم امروز ، و در لبنان شهید عباس موسوی دبیر کل  سابق حزب الله است.
 

 
 

امام موسي صدر در كنار تحصيلات حوزوي، دروس دبيرستان خود را به اتمام رساند، و در سال 1329 به عنوان اولين دانشجوي روحاني در رشته «حقوق در اقتصاد» به دانشگاه تهران وارد، و در سال 1332 از آن فارغ التحصيل گرديد. امام موسي صدر قبل از عزيمت به نجف اشرف، از سوي علامه طباطبايي مسئوليت نظارت بر نشريه «انجمن تعليمات ديني» را بر عهده گرفت. وي همزمان با تحصيل در حوزه علميه نجف، به عضويت هيئت امناء جمعيت «منتدي النشر» در آمد، و پس از بازگشت به قم ضمن اداره يكي از مدارس ملي اين شهر، مسئوليت سردبيري مجله تازه تاسيس «مكتب اسلام» را عهده دار گرديد. از مهمترين اقدامات امام موسي صدر در آخرين سال اقامت در شهر قم، تدوين طرحي گسترده جهت اصلاح نظام آموزشي حوزه هاي علميه بود، كه با همفكري حضرات آيات دكتر بهشتي و مكارم شيرازي صورت گرفت.
 

 
 

امام موسي صدر در اواخر سال 1338 و به دنبال توصيه هاي حضرات آيات بروجردي، حكيم و شيخ مرتضي آل ياسين، وصيت مرحوم آيت الله سيد عبدالحسين شرف الدين رهبر متوفي شيعيان لبنان را لبيك گفت و به عنوان جانشين آن مرحوم، سرزمين مادري خود ايران را به سوي لبنان ترك نمود. اصلاح امور فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي جامعه شيعيان لبنان از يكسو، و استفاده از ظرفيتهاي منحصر به فرد لبنان جهت نماياندن چهره عاقل، عادل، انساندوست و  با زمان مكتب اهل بيت به جهانيان از سوي ديگر، اهداف اصلي اين هجرت را تشكيل مي داد. امام موسي صدر براي نيل به اين اهداف، و با توجه به جغرافياي اجتماعي و سياسي لبنان در منطقه و جهان، از همان بدو ورود فعاليتهاي خود را سه حوزه موازي سازماندهي نمود:
 

 
  بازسازي هويت، انسجام و عزت تاريخي  شيعیان لبنان  
 

امام موسي صدر از زمستان سال 1338 و همزمان با آغاز فعاليتهاي گسترده ديني و فرهنگي خود در مناطق شيعه نشين لبنان، مطالعات عميقي را به منظور ريشه يابي عوامل عقب ماندگي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شيعيان لبنان به اجرا گذارد. حاصل اين مطالعات، برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و درازمدتي بود كه از اواسط سال 1339 و در راستاي سياست محروميت زدايي، طراحي و اجرا گرديد. امام موسي صدر در زمستان سال 1339 و پس از تجديد سازمان جمعيت خيريه «البر و الاحسان»، با تنظيم برنامه اي ضربتي جهت تامين نيازهاي مالي خانواده هاي بي بضاعت، ناهنجاري تكدي را به كلي از سطح شهر صور و اطراف آن برانداخت. وي در فاصله سالهاي 1340 تا 1348 و در چارچوب برنامه اي ميان مدت، با طي سالانه صد هزار كيلومتر در ميان شهرها و روستاهاي سراسر لبنان، دهها جمعيت خيريه و مؤسسات فرهنگي و آموزش حرفه اي را راه اندازي نمود.
 

 
 

كه حاصل آن كسب اشتغال و خودكفايي اقتصادي هزاران خانواده بي بضاعت، كاهش درصد بيسوادي، رشد فرهنگ عمومي، و به اجرا در آمدن صدها پروژه كوچك و بزرگ عمراني در مناطق محروم آن كشور بود. امام موسي صدر در تابستان سال 1345 و پس از اجتماعات عظيم و چند روزه شيعيان لبنان در بيعت با ايشان، رسما از حكومت وقت درخواست نمود تا همانند ديگر طوائف آن كشور، مجلسي براي سازماندهي طايفه شيعه و پيگيري مسائل آن تاسيس گردد. مجلس اعلاي اسلامي شيعیان كه اولين بخش از برنامه درازمدت امام صدر به شمار مي رفت، در اول خرداد سال 1348 تاسيس، و خود آن بزرگوار با اجماع آراء به رياست آن انتخاب گرديد.
 

 
 

امام موسي صدر از بهار سال 1348 تا اواسط زمستان سال 1352 با دولت وقت لبنان به گفتگو نشست، تا آن را براي اجراي پروژه هاي زيربنايي و وظايف قانوني خود در قبال مناطق شيعه نشين و محروم آن كشور ترغيب نمايد. در پي امتناع دولت لبنان از پذيرش اين مطالبات و نيز اتمام حجت با آن، جنبش محرومان لبنان در اوايل سال 1353 به رهبري امام موسي صدر شكل گرفت، و راهپيماييهاي مردمي عظيمي در شهرهاي بعلبك، صور و صيدا عليه دولت به وقوع پيوست. اوجگيري بحران خاورميانه، صف آرايي احزاب افراطي مسيحي در برابر مقاومت فلسطيني، و به لبنان كشيده شدن برخي اختلافات جهان عرب، امام موسي صدر را بر آن داشت تا براي حفظ ثبات كشور و ممانعت از سركوبي فلسطينيها، توده هاي مردم را موقتاً از عرصه رويارويي با دولت كنار كشاند، و پيگيري مطالبات بر حق شيعيان را تا آمدن رئيس جمهور بعد به تاخير اندازد. امام موسي صدر در سال 1354 علي رغم كارشكنيهاي شديد دولت، مجدداً با اجماع آراء به رياست مجلس اعلاي اسلامي شيعیان برگزيده شد. با آغاز جنگ داخلي لبنان در فروردين سال 1354، تمامي تلاشهاي امام موسي صدر مصروف پايان دادن به اين بحران صرف گرديد. وي در خرداد آن سال در مسجد عامليه بيروت به اعتصاب نشست، و به پشتوانه مشروعيت مردمی و مقبوليت وسيع وشخصیت کاریزماتیک خود در ميان تمامي مذاهب، آرامش را به تابستان لبنان بازگردانيد. با شعله ور شدن مجدد آتش جنگ و پديدار شدن ابرهاي شكست بر آسمان جبهه مسلمانان، امام صدر در ارديبهشت 1355 حافظ اسد را وادار نمود تا با اعزام نيروهاي سوري به لبنان، موازنه قوا و آرامش را به اين كشور بازگرداند. حل اختلافات مصر با سوريه و متعاقب آن برپايي كنفرانس رياض در مهر 1355، آب سردي بود كه امام موسي صدر بر آتش جنگ داخلي لبنان فرو ريخت. این ارامش تا زمانیکه امام صدر در لبنان حضور داشت ، ادامه پیدا کرد.
 

 
  پرچمداري حركت گفتگوي اديان و تقريب مذاهب در لبنان  
 

هدف استراتژيك امام موسي صدر آن بود تا طايفه شيعه لبنان را همسان ديگر طوائف، و نه مقدم بر آنان، در تمامي عرصه هاي حيات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي آن كشور مشاركت دهد. وي از اولين روزهاي هجرت به لبنان در زمستان سال 1338، با طرح شعار «گفتگو، تفاهم و همزيستي»، پايه هاي روابط دوستانه و همكاري صميمانه اي را با مطران يوسف الخوري، مطران جرج حداد، شيخ محي الدين حسن و ديگر رهبران ديني مسيحي و اهل سنت آن كشور بنا نهاد. در طول حضور دو دهه امام صدر در لبنان، هيچ مراسم سرور يا اندوهي از شيعيان نبود كه امام صدر در آن شركت جويد، و تني چند از فرهيختگان مسيحي و اهل سنت در معيت وي نباشند. حمايت جوانمردانه امام صدر از بستني فروشي مسيحي در اوايل تابستان سال 1341 در شهر صور، كه به فتواي صريح ايشان مبني بر طهارت اهل كتاب منجر گرديد، توجه تمامي محافل مسيحي لبنان را به سمت خود جلب نمود. در اواخر تابستان 1341 مطران گريگوار حداد به شهر صور آمد، و از امام صدر براي عضويت در هيئت امناء «جنبش حركت اجتماعي» دعوت نمود. از اواخر سال 1341 حضور گسترده امام موسي صدر در كليساها، ديرها و مجامع ديني و فرهنگي مسيحيان آغاز گرديد. سخنرانيهاي تاريخي امام صدر در ديرالمخلص واقع در جنوب، و

 
 

كليساي مارمارون در شمال لبنان طي سالهاي 1341 و 1342، تاثيرات معنوي عميقي بر مسيحيان آن كشور بر جاي نهاد.
امام صدر در تابستان سال 1342 و طي سفري دو ماهه به كشورهاي شمال آفريقا، طرحي نو جهت همفكري مراكز اسلامي مصر، الجزاير و مغرب با حوزه هاي علميه شيعه لبنان در انداخت. وي در بهار سال 1344، اولين دور سلسله گفتگوهاي اسلام و مسيحيت را با حضور بزرگان اين دو دين الهي، در مؤسسه فرهنگي «الندوه اللبنانيه» به راه انداخت. وي پس از جنگ شش روزه اعراب و اسرائيل در سال 1346 به ديدار پاپ شتافت، و نشستي كه ابتدائا نيم ساعت پيش بيني شده بود، به تقاضاي پاپ بيش از دو ساعت به درازا كشيد. امام موسي صدر از سال 1347 به عضويت مركز اسلام شناسي استراسبورگ در آمد، و از رهگذر همفكري و ارائه سمينارهاي متعددي در آن، انتشار آثاري ذي قيمت چون «مغز متفكر جهان شيعه» را زمينه سازي نمود. امام موسي صدر در بهار سال 1348 و بلافاصله پس از افتتاح مجلس اعلاي اسلامي شيعیان، از شيخ حسن خالد مفتي اهل سنت لبنان دعوت نمود، تا با همفكري يكديگر براي توحيد شعائر، اعياد و فعاليتهاي اجتماعي طوائف اسلامي، تدبيري بينديشند. وي در همين خصوص طرح مدوني را به اجلاس سال 1349 «مجمع بحوث اسلامي » در قاهره ارائه نمود، و متعاقب آن به عضويت دائم اين مجمع درآمد. امام موسي صدر در سال 1349 رهبران مذهبي  مسلمانان و مسيحيان جنوب لبنان را در چارچوب «كميته دفاع از جنوب» گرد هم آورد، تا براي مقاومت در برابر تجاوزت رژيم صهيونيستي چاره انديشي نمايند. وي در زمستان سال 1353 و در اقدامي بي سابقه، خطبه هاي عيدموعظه روزه را در حضور شخصيتهاي بلندپايه مسيحي لبنان در كليساي كبوشيين بيروت ايراد نمود، و اگر آتش جنگ داخلي شعله ور نمي شد، در پي آن بود تا كاردينال ماروني لبنان را براي ايراد خطبه هاي يكي از نمازهاي جمعه شهر بيروت دعوت نمايد. امام موسي صدر در زمستان سال 1355 و در جمع سردبيران جرائد بيروت، با پيش بيني صريح حذف فاصله ها و روند جهاني شدن در اواخر قرن بيستم، قرن بيست و يكم را قرن همزيستي پيروان اديان، مذاهب، فرهنگها و تمدنهاي گوناگون ناميد، و بر رسالت تاريخي لبنان جهت ارائه الگويي موفق در اين زمينه پاي فشرد. امام موسي صدر در اواسط سال 1357 موفق گرديد رهبران مسلمان و مسيحي لبنان را جهت برپايي يك جبهه فراگير ملي متقاعد نمايد، و در اين مسير تا آنجا پيش رفت كه حتي موعد تاسيس و اولين گردهمايي آنان را براي پس از بازگشت خود از سفر ليبي مشخص نمود.
 

 
  تاسيس جامعه مقاوم و مقاومت لبناني در برابر تجاوزات اسرائيل  
 

امام موسي صدر از سال 1343 و يك سال پيش از تأسيس جنبش فلسطيني فتح، در پي انديشه تبديل جامعه مصرفي لبنان به جامعه اي مقاوم در برابر تجاوزات آينده رژيم صهيونيستي برآمد. وي در بهار سال 1344 گروهي از جوانان مؤمن شيعه را به مصر اعزام نمود، تا در دوره اي شش ماهه فنون نظامي را فرا گيرند. با بازگشت اين جوانان كه اولين كادرهاي مقاومت لبنان بودند، عمليات ايذايي مشترك رزمندگان فلسطيني  لبناني در شمال فلسطين اشغالي آغاز گرديد. بخش اعظم نيروهاي رزمنده از جوانان شيعه لبنان، و فرماندهي عمليات بر عهده رزمندگان فلسطيني بود. اين نوع عمليات مشترك تا اوايل سال 1972 ادامه يافت. اولين شهيد شيعه در عمليات ايذايي بر عليه رژيم صهيونيستي، از جوانان شهر مرزي «ناقوره» بود كه در سال 1347 به شهادت رسيد.
 

 
 

در مهر 1348 مؤسسه صنعتي جبل عامل يا كارگاه كادر سازي امام صدر رسماً آغاز به كار نمود. در پي بمباران شديد جنوب لبنان توسط رژيم صهيونيستي در سال 1349 و عدم واكنش مناسب دولت وقت، اعتصابي بي سابقه به دعوت امام موسي صدر لبنان را فرا گرفت، به گونه اي كه دولت وقت را بر آن داشت براي بازسازي مناطق جنگي و برپايي پناهگاههاي مناسب در آن، مجالس جنوب را تاسيس نمايد. از اوايل سال 1341 عمليات ايذايي جوانان شيعه در داخل فلسطين اشغالي شكلي مستقل به خود گرفت، هر چند تا سالها پس از آن نيز به صلاحديد امام صدر، افتخار آن به نام «نيروهاي مخصوص جنبش فلسطيني فتح» ثبت مي گشت. در شهريور سال 1351 و كمتر از 24 ساعت پس از  

 
 

اشغال 48 ساعته دو روستاي «قاناي جلي» و «جويا« به دست سربازان رژيم صهيونيستي، نشست فوق العاده مجلس اعلاي اسلامي شيعیان با حضور تمامي اعضاء در روستاي جويا برگذار گرديد، و از همان روز اولين بذرهاي «مقاومت لبناني» توسط امام موسي صدر پاشيده شد.يك ماه پس از اين حادثه و به هنگام تجاوز نيرهاي صهيونيستي به روستاي «فاووق» در جنوب لبنان، اولين عمليات غير رسمي مقاومت لبنان به اجرا در آمد، كه حاصل آن چند كشته و مجروح اسرائيلي بود. از پاييز سال 1351 آموزش نظامي جوانان شيعه شتاب بيشتري گرفت. اولين شهيد مقاومت لبنان «فلاح شرف الدين» مؤذن چهارده ساله مؤسسه صنعتي جبل عامل بود كه در زمستان 1352 و پس از به هلاكت رساندن چند تن از سربازان رژيم صهيونيستي، در روستاي مرزي «بنت جبيل» به شهادت رسيد. در خرداد سال 1354 و به دنبال وقوع انفجاري در اردوگاه نظامي عين البنيه در كوههاي بقاع، كه به شهادت 27 تن از جوانان شيعه انجاميد، امام موسي صدر رسما ولادت «گروههای مقاومت لبنان» را اعلان نمود. با پايان يافتن جنگ داخلي لبنان و انتقال دامنه ناآراميها به جنوب، واحدهاي مقاومت لبنان رسما در نقاط استراتژيك مناطق مرزي مستقر شدند. اولين عمليات بزرگ مقاومت لبنان عليه تجاوزات اسرائيل در اواخر سال 1355 صورت گرفت كه پس از چند روز درگيري، به آزادسازي شهركهاي «طيبه» و «بنت جبيل» منجر گرديد. امام موسي صدر اولين شخصيتي بود كه در زمستان سال 1356، طرح سازشكارانه توطين پناهندگان فلسطيني در جنوب لبنان را افشا، و با مواضع شجاعانه خود از تحقق آن جلوگيري نمود. در حمله گسترده سال 1357 اسرائيل به جنوب لبنان و به رغم عقب نشيني احزاب چپ و گروههاي فلسطيني، جوانان مقاومت لبنان و دانش آموزان مؤسسه صنعتي جبل عامل در منطقه اشغالي باقي ماندند، و به رغم امكانات اندك تا به آخر عليه اشغالگران صهيونيست ايستادگي كردند.
 

 
 

امام موسي صدر اگرچه لبنان را محل اصلي فعاليتهاي خود قرار داده بود، اما هيچگاه از ديگر مسائل جهان اسلام غافل نبود. انقلاب اسلامي ايران، امنيت حوزه هاي علميه، اتحادي عربي اسلامي جهت مبارزه با اسرائيل و گسترش تشيع در آفريقاي سياه، مهمترين دغدغه هاي خارج از لبنان ايشان را تشكيل مي دادند.
 

 
 

در پي دستگيري امام خميني و در اوايل تابستان 1342، امام موسي صدر راهي اروپا و شمال آفريقا گرديد، تا از طريق واتيكان و الازهر، شاه ايران را براي آزادسازي امام تحت فشار قرار دهد. با آزاد گشتن امام در پايان اين سفر، آيت الله خويي تصريح نمود كه اين آزادي، بيش از هر چيز مرهون سفر آقاي صدر بوده است. در پي تبعيد امام به تركيه در پاييز سال 1343، امام موسي صدر اقدامات مشابهي را به انجام رساند، تا ضمن تامين امنيت آن بزرگوار، ترتيبات انتقال ايشان به عتبات عاليات را فراهم سازد. در نيمه دوم دهه چهل و پس از آماده شدن اولين كادرهاي نظامي مقاومت لبنان، دهها تن از جوانان مبارز ايراني به لبنان آمدند، و زير نظر آنان فنون نظامي را فرا گرفتند. در اواخر دهه چهل و مقارن

 
 

با تاسيس مجلس اعلاي اسلامي شيعیان، امام خميني در پاسخ برخي فضلاي ايراني مقيم نجف، امام صدر را اميد خود براي اداره حكومت پس از شاه ناميد.در زمستان 1350 و بر اساس تقاضاي مراجع وقت، امام موسي صدر درباره برخي زندانيان سياسي با شاه گفتگو نمود، كه بعضي از آنان از جمله حجت الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني، اندكي بعد از زندان آزاد گرديدند. با به قدرت رسيدن حافظ اسد در سال 1350 و آغاز همكاريهاي تنگاتنگ وي با امام صدر، سوريه به امن ترين كشور خاورميانه براي مبارزين ايراني بدل گرديد. امام موسي صدر در تابستان 1356 جوانمردانه سينه سپر نمود، و با اقامه نماز، تدفين و برپايي مراسم چهلمين روز شهادت دكتر شريعتي در بيروت، از سست شدن پيوند جوانان تحصيلكرده با روحانيت، جلوگيري به عمل آورد.
 

 
 

به دنبال درگذشت مرحوم حاج آقا مصطفي خميني در پاييز سال 1356، وي پسر عموي خود شهيد آيت الله سيد محمد باقر صدر را بر آن داشت تا بيش از پيش به حمايت از امام خميني برخيزد. امام موسي صدر در بهار سال 1357 لوسين ژرژ نماينده روزنامه لوموند در بيروت را به نجف فرستاد، تا با انجام اولين مصاحبه بين المللي با امام خميني، افكار عمومي جهانيان را با انقلاب اسلامي ايران آشنا سازد. امام موسي صدر در ديدارهاي مكرر سال 1357 خود با رهبران سوريه، عربستان سعودي و برخي ديگر از كشورهاي جهان عرب، اهميت انقلاب اسلامي ايران، پيروزي قريب الوقوع آن، و ضرورت همپيماني آنان با اين انقلاب را به آنها گوشزد نمود. وي در شهريور 1357 و يك هفته پيش از ربودن شدن خود، با انتشارمقاله «نداي پيامبران» در روزنامه لوموند، امام خميني را به عنوان

 
 

 تنها رهبر انقلاب اسلامي ايران معرفي نمود. بدون ترديد بزرگترين خدمت امام موسي صدربه انقلاب اسلامي ايران آن بود كه در سالهاي 1356 تا 1357 و پس از قريب دو دهه ترويج ارزشهاي زيباي اسلام راستين در لبنان، عموم مردم، خصوصا شيعيان و بالاخص كادرهاي مقاومت آن كشور را با اين انقلاب آشنا و مرتبط نمود.
 

 
 

امام موسي صدر در 3 شهريور سال 1357 و در آخرين مرحله از سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي، بنا بر دعوت رسمي معمر قذافي وارد ليبي، و در روز 9 شهريور ربوده گرديد. دستگاههاي قضايي دولتهاي لبنان و ايتاليا، و همچنين تحقيقات انجام شده از سوي واتيكان، ادعاي رژيم ليبي مبني بر خروج امام از آن كشور و ورود ايشان به رم را رسما تكذيب نمود. مجموعه اطلاعات آشكار و پنهاني كه طي دو دهه پيش بدست آمدند، تماما دال بر آن هستند كه امام موسي صدر هرگز خاك ليبي را ترك نگفته است.
 

 
 

در اين ميان قرائن متعددي حكايت از آن دارند كه امام موسي صدر همچنان در قيد حيات بوده و چون برخي ديگر از علماي اسلامي، شرايط زندان حبس ابد را مي گذراند. آخرين خبري كه در 13 ارديبهشت 1380 توسط سايت «جبهه نجات ملي ليبي» بر روي شبكه جهاني اينترنت منعكس گرديد، مدعي آن است كه امام موسي صدر در اواخر سال 1376 توسط برخي زندانيان زندان ابوسليم شهر طرابلس مشاهده گرديد، و اندكي پيش از ماه رمضان گذشته به مكاني ديگر انتقال يافته است. والله علي رجعه لقادر.

نویسنده : دکتر محسن کمالیان

جمال چهره تو حجت موجه ماست

بی عشق نصرالله نتوان عاشق خامنه ای شد

حزب پيروز حزب من است و آن حزب الله است .

يا الله يا الله احفظ لنا نصرالله

سلامتي سيد حسن نصرالله صلوات

جمال چهره تو حجت موجه ماست

 

یا نصرالله با تو پیمان بستم که تا آخر با تو باشم و هستم و در این راه تمام بی مهری ها را تحمل خواهم نمود .

    یا نصرالله تو در سرزمین جنوب  هزاران شقایق را رویاندی و زندگی را حیاتی دوباره    بخشیدی .

      مرا نیز با خود به سرزمین لاله های سرخ ببر ، ای بزرگ مرد عاشق تو آنی که خورشید از گرمای وجودت تابان است ، تو از کدامین افق آمده ای که جهان حیران توست .

عشقم تا ابد نسبت به تو فروزان خواهد بود ، تو سراینده غزل شهادت هستی  .

    تو از سلاله سرخ ترین لاله ها هستی که رزمندگانت بر پیشانی پاکت بوسه می زنند و آنگاه با خاطری آسوده در سینه عشقت می سوزند و رستگار می شوند .

  تو که هفت وادی عشق را پیموده ای و از دنیا و هر چه در اوست  حسین را برگزیدی .

جنب و جوش رودها الهام گرفته از  وجود پر جوش توست .

تو قلب عشق هستی که عشق برای حیات نیازمند تو می باشد .

نگاهت آرامش بخش جانها و وجودها می باشد .

ای اسطوره معنویت و شجاعت ، خورشید نیز بر نورانیت وجودت رشگ می برد .

    تو رایحه خوش عشق هستی و من هنوز در توصیفت  در مانده ام ، کلام در وصف تو واژگون است .

تو از حمایت دستان خدا برخورداری و دعای فتح را در لبنان زمزمه می کنی .

      من نیز  با دلی افسرده و جانی محزون در ره عشقت از از تبار جنون و مجنونی در نهان و خلوت خواهم سوخت .

 بامن چه کرده‏ای، ای سید بزرگوار؟

     آتش"لبیک یا حسین"‏ات رابر جانم انداخته‏ای؟

    لبیک یاحسین تو عشق را دیوانه کرده است.

    در اوج عشق از جام حضورت کائنات را مست کردهای.

   دستان خدا از تو حمایت می کند و شقایقهای سرخ از عشق وجودتو ترانه شهادت را می    سرایند .

   عالم زیبایی خویش را از حسین وام گرفته است و تو چراغ مکتب خون حسین را برافروخته ای .

    یانصرالله،دل عاشق من پیش پای توست تا بر آن پا نهی و دل به خاک پای تو ببالد و تاملکوت اعلی اوج گیرد .

زآتش وادی ایمن نه منم خرم و بس / موسی آنجا به امید قبسی می‌آید

چند روز قبل که بزرگداشت استاد شهریار بهانه ای شده بود برای بزرگداشت شعر و ادب پارسی در تقویم های فراموشکار ما، استاد اسماعیل آذر مهمان برنامه ی سیمای خانواده بود. به دلیل علاقه ی شهریار به اشعار حافظ، استاد در انتهای برنامه از بینندگان خواست که نیت کنند تا تفالی به حافظ بزنند. نیت من هم که در همه حال مشخص است: امام موسی صدر… وقتی استاد آذر دیوان رو گشودند، نتیجه ی تفال به قدری زیبا بود که راضی نشدم اینجا بیانش نکنم:

ادامه نوشته

صادق طباطبایی و سعید ابوطالب از امام موسی صدر می گویند

نشست “شرح صدر “با هدف مروری بر زندگی امام موسی صدر و بررسی آخرین وضعیت ایشان، به همت فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
ادامه نوشته

آخرین خبر از وضعیت امام موسی صدر/امام موسی صدر زنده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به شناسایی محل نگهداری امام موسی صدر از زنده بودن وی براساس آخرین اطلاعات دریافتی خبر داد.

ادامه نوشته

چشمان تو شناسنامه ی مرا عوض کرده اند/ امروز من سه ساله می شوم

به نام پروردگار پگاه(۱)

“همه ی چیز ، هر مکان و زمان و شخصی، دربرابر خداوند یکسان است و هیچ کس را بر دیگری و هیچ مکانی را بر مکان دیگر و هیچ زمانی را بر زمان دیگر برتری نیست. خداوند در برخی اشیا اسباب و نشانه هایی قرار داده و آن ها را رمز دانسته است، مانند کعبه و روز جمعه و ماه رمضان و غیر این ها.”(۲)عید فطر هم یکی از این اشیاء نشانه دار است؛ عید مشترک مسلمین؛ نشانه ی وحدت مسلمین؛ شکرانه ی یک ماه بندگی آن ها. و امسال، در آستانه ی عبور سی و سومین سال حرمانمان، با نه شهریور متقارن شده است.
عجب! سی و سه سال گذشت! سی و سه سال گذشت.
سی و سه سال طول کشید تا جهان – باور نه – اقرار  کند که رباینده ات تعادل روانی ندارد و بی دلیل جنایت می کند. این اقرار البته عمری بیشتر از شش ماه ندارد. مثلا نه شهریور سال گذشته – که با بین القدرین متقارن بود – لیبی هنوز کشور دوست و برادر بود و قذافی همچنان رهبر انقلابی آن. سی و دو سال با همه ی وسعت و حرمانش کم بود برای اقرار کردن خیلی ها. خیلی ها دست به کار شدن برای پیگیری مجدانه را به سالی با عددی متقارن تر موکول کرده بودند. و البته دست خدا بالاترین دست هاست.
البته که دست خدا از همه ی دست ها بالاتر است! سه سال است که – لابد من هم مجدانه(!) – پیگیر نه که درگیر تو هستم.سه سال است که در فکر برداشتن گام های کوچکی در راه آزادیت هستم و خداوند چه شکوهمند، عظمتش را به من نشان داد!
سه سال است که با خودم می جنگم تا با افسانه ساختن از تو، شخصیت و دستاوردهای والای زندگیت را تباه نکنم. که چه قدر ساده ست بت کردن موسی مسیح! و عجب تحملی می طلبد شکیبایی در برابر شگفتی از ژرفای بینش او! این شکیبایی البته دلیل محکمی دارد: از ابتدای آشناییمان، چنان مرا عاشق کردی که هرگز راضی نشدم واقعیات شخصیت و زندگیت را در حد افسانه های اسطوره ها پایین بکشم. افسانه های اساطیر، البته شکوهمندند اما هرگز شکوه واقعیات زندگی آدمیان خاکی را ندارند. آدمیانی که نیروی عظیمشان و بلکه “حقیقتشان، ایمان آن هاست.”(۳)
و حقیقت تو و راز سالها مقاومتت در همین مفهوم است: ایمانت. ایمان توست که سه سال است مرا قانع می کند در برابر قدرت آفرینش خدا متواضعانه تر سجده کنم و سپاسگذارش باشم.
سه سال است که مرا شگفت زده می کنی و من هر بار ایمانم به آفریدگار تو راسخ تر می شود. در سی روز پایانی این سه سال اما، شگفت زده تر از همیشه. این سی روز همراه بود با مطالعه ی کتاب “برای زندگی” و تحولات پیاپی لیبی. همه ی آثار تو شگفتند اما تفاسیرت، فراترند. حتما چون کلام خدا را تفسیر می کنی و “قرآن مهم ترین چیزی است که در زندگی مسلمانان وجود دارد، زیرا که قرآن معجزه ی جاودان رسول الله است.”(۴)
تفاسیرت تعمیم یافته به همه ی زمان ها و مکان ها اشخاص است. این عمومیت البته استفاده از آیات قرآن برای توجیه عملکرد سیاسی نیست، بلکه شیوه ای است که هم شامل آخرت و هم دنیا باشد. در جایی می گویی مفهوم صبر روزه است(۵) و من در پایان سی روز صبر، به صبر سی و سه ساله ی تو و ایمانت مومن می شوم.و “انسان مومن انسانی است که با حبل متین که همان ایمان او به خالق است، پیوند دارد.”(۶)
اکنون و بعد از یک ماه صبر و زندگی با آثارت هم چنان از امیدم به حیاتت محافظت می کنم. هیچ دروغگوی فریبکاری نمی تواند مرا قانع کند از این رویا دست بکشم که بالاخره روزی از همسرت عیادت می کنی. حتی اگر سی و سه سال برای این عیادت انتظار کشیده باشید. من از صبر سی و سه ساله ی شما فهمیدم که “امید، حقیقت زندگی است و زندگی انسان و بقا و امید او در گرو ایمان به بی نهایت است.”(۷) همین طور ایمان دارم ” حقیقت یک چیز و حیاتش به آثارش است. تا زمانی که دیگران از اثر تو،از موسسه ی تو، از خدمات تو و از نتایج عمرت بهره مند می شوند، تو زنده ای.” (۸)

پی نوشت ها: عنوان نوشته از شعر گروس عبدلملکیان انتخاب شده است با یک کلمه تغییر!

دو سال است که می دانم بی قراری چیست

درد چیست

مهربانی چیست

دو سال است که می دانم آواز چیست

راز چیست ….

چشمهای تو شناسنامه مرا عوض کردند

امروز من دو ساله می شوم ….

۱- اگر پگاه را دیده باشید، نور سپیده دم شب را می شکافد و صبح به یکباره پدیدار نمی شود.فلق اصطلاحا به معنای پگاه است و نوری است که پس از تارکی می آید. /تفسیر سوره ی فلق/برای زندگی
۲- تفسیر سوره ی اخلاص/برای زندگی
۳- تفسیر سوره ی عصر/برای زندگی
۴- قران معجزه ی جاودان/تاملی دیگر در قرآن و تفسیر

۵- تفسیر سوره ی قدر/برای زندگی
۶- تفسیر سوره ی عصر/برای زندگی
۷- دین در جهان امروز
۸- تفسیر سوره ی عصر/برای زندگی

دعای آیت الله العظمی جوادی آملی برای رهایی امام موسی صدر

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیامی صادر فرمودند.

ادامه نوشته

ویژه نامه ۱۲۰۰۰ روز اسارت، ۱۲۰۰۰ روز غفلت

ما را به سخت جانی خود این گمان نبود

 

12 هزار روز یعنی ۳۳ سال.

۱۲ هزار روز یعنی عدد روزهای اسارت یک مرد.

۱۲ هزار روز یعنی عدد روزهای اسارت یک رهبر.

۱۲ هزار روز عدد روزهایی است که امام موسی صدر در اسارت گذرانده است؛ رهبر ایرانی شیعیان لبنان که با دو همراهش در ۹ شهریور ۱۳۵۷ در سفری رسمی به لیبی توسط قذافی ربوده شد و تا امروز آزاد نشده است.

امام محرومان و بنیانگذار جنش محرومان ۱۲ هزار روز است اسیر زندان دیکتاتور لیبی است.

خانواده در انتظارند. فرزندانش در غیاب پدر، بزرگ شدند. پدر و مادر شدند. مادر در حسرت دیدار او درگذشت. همسر پیر شد.

محرومان در انتظارند. پیران چشم براهند تا دوباره مسیح را ببینند. جوانان در خیالشان او را نقاشی می­کنند و روزی را که بازگردد. از او می­گویند و چیزهایی که اگر او بود اتفاق نمی­افتاد.

جوانان منتظرند او بازگردد تا ایمان بیاورند که می­شود انسان زیست در این روزگار قحط انسانیت. منتظرند بازگردد تا مسیح را ببینند. تا ببینند چطور می­شود کرامت انسان را پاسداشت. منتظرند او بازگردد تا ایمان بیاورند همه چیزهایی که از او شنیدند واقعی است، که چنین مردی قدم زده است در این سرزمین. در کوچه­های قم، در کلاس­های دانشگاه تهران، در خیابان­های نجف، در شهرهای لبنان، در کلیسا و مسجد و دانشگاه.

چطور می­شود باور کرد کسی امام محرومان باشد و مرد صلح و ربوده شود و عدد روزهای اسارتش به ۱۲ هزار روز برسد؟ و این همه مدعی آزادی و انسانیت و حقوق بشر باشند و برای او کاری نکنند؟

چطور می­شود باور کرد هرکس که به نام او می­رسد چرتکه­اش را در می­آورد ببیند به کدام حساب و معیارش و منفعتش می­خورد و چقدر سود نصیبش می­شود اگر برگردد؟ و چون می­دانند اگر او بیاید نه دیانتشان رنگی دارد و نه سیاستشان، سکوت می­کنند و می­گذرند.

چه کسی باور می­کند سید موسی صدر، مسیح لبنان، فرزند ایران ربوده شود و ۱۲ هزار روز بگذرد و او هنوز دربند باشد و ۸۳ ساله شود؟

این عدد چقدر باید بزرگ شود؟ تا کی باید هر روز عدد روزشمار اسارت او و غفلت خودمان را ببینیم و یک روز به آن اضافه کنیم؟

اراده­ای، وجدانی، ایمانی نیست برای پایان دادن به این روزشمار لعنتی؟

مردی شبیه سید موسی نیست که برای آزادی­ او خودش را به زحمت بیندازد؟ همانطور که او برای آزادی دیگران دل به دریا می­زد؟

او که تا بود، اسارت و محرومیت و ظلم را تاب نمی­آورد و نمی­گذاشت جولان بدهد. او که تا بود مدافع آزادی بود. چرا وقتی خبیث­ ترین آدم­ها حکم به نبودنش دادند کسی برای دفاعش به میدان نیامد؟ چرا کسی فریاد نزد؟ کاری نکرد؟ چرا حتی برای اینکه باز هم از وجودش استفاده کنند حاضر نشدند زحمت آزاد کردنش را به جان بخرند؟

گناه سید موسی صدر چیست که ۱۲ هزار روز اسارت تاوان آن است؟

حقی از کسی ضایع کرد؟

ظلمی کرد؟

دروغی گفت؟

کسی را کشت؟

کسی را فریب داد؟

مقامی خواست برای خودش؟

خودش را به کسی تحمیل کرد؟

او که تا بود، لبخند زد به انسان­ها و فروتنانه سر به زیر انداخت با آن قامت بلند و چهره مسیح گونه­اش

او که تا بود، ساخت

امید داد

دفاع کرد

آدم­ها را از محبت لبریز کرد

به مردم جرات حرف زدن داد

چرا هنوز سر بودن یا نبودنش چرتکه می­اندازند؟

چرا هنوز باید جواب داد چرا کسی، گاهی، جایی از نبودنش می­گوید؟

چرا هنوز و همیشه باید ثابت کرد سید موسی صدر یکی است مثل همه ما و مثل همه انسان­ها حق دارد آزاد باشد؟ حتی اگر پیرمرد ۸۳ ساله­ای باشد افتاده و بیمار که دیگر نتواند فریاد بزند و برای ما کاری کند. حتی اگر حرفش خلاف حرف ما باشد.

گناه او چیست که ۱۲ هزار روز اسارت تاوان اوست و ۱۲ هزار روز بی­خبری و انتظار مجازات آنهایی که دوستش دارند؟

کدام اراده و ایمان و وجدانی به این روزشمار شوم پایان می­ دهد؟

www.yaranesadr.i

پنجمین سالگرد نواخته شدن سیلی بر صورت استکبار توسط صف شکنان

حزب الله همیشه پیروز لبنان مبارک باد .


ما در ماه ژولای دشمن را شکست دادیم و پرچم حزب الله را برافراشتیم وپیروزی را به چنگ آوردیم و در بنت جبیل دشمنان را شکست دادیم و تن بهذلت ندادیم . 


لبیک یا نصرالله

جمال چهره تو حجت موجه ماست

 

جمال چهره تو حجت موجه ماست

یا نصرالله با تو پیمان بستم که تا آخر با تو باشم و هستم و در این راه تمام بی مهری ها را تحمل خواهم نمود .

    یا نصرالله تو در سرزمین جنوب  هزاران شقایق را رویاندی و زندگی را حیاتی دوباره    بخشیدی .

      مرا نیز با خود به سرزمین لاله های سرخ ببر ، ای بزرگ مرد عاشق تو آنی که خورشید از گرمای وجودت تابان است ، تو از کدامین افق آمده ای که جهان حیران توست .

عشقم تا ابد نسبت به تو فروزان خواهد بود ، تو سراینده غزل شهادت هستی  .

    تو از سلاله سرخ ترین لاله ها هستی که رزمندگانت بر پیشانی پاکت بوسه می زنند و آنگاه با خاطری آسوده در سینه عشقت می سوزند و رستگار می شوند .

  تو که هفت وادی عشق را پیموده ای و از دنیا و هر چه در اوست  حسین را برگزیدی .

جنب و جوش رودها الهام گرفته از  وجود پر جوش توست .

تو قلب عشق هستی که عشق برای حیات نیازمند تو می باشد .

نگاهت آرامش بخش جانها و وجودها می باشد .

ای اسطوره معنویت و شجاعت ، خورشید نیز بر نورانیت وجودت رشگ می برد .

    تو رایحه خوش عشق هستی و من هنوز در توصیفت  در مانده ام ، کلام در وصف تو واژگون است .

تو از حمایت دستان خدا برخورداری و دعای فتح را در لبنان زمزمه می کنی .

      من نیز  با دلی افسرده و جانی محزون در ره عشقت از از تبار جنون و مجنونی در نهان و خلوت خواهم سوخت .

 بامن چه کرده‏ای، ای سید بزرگوار؟

     آتش"لبیک یا حسین"‏ات رابر جانم انداخته‏ای؟

    لبیک یاحسین تو عشق را دیوانه کرده است.

    در اوج عشق از جام حضورت کائنات را مست کردهای.

   دستان خدا از تو حمایت می کند و شقایقهای سرخ از عشق وجودتو ترانه شهادت را می    سرایند .

   عالم زیبایی خویش را از حسین وام گرفته است و تو چراغ مکتب خون حسین را برافروخته ای .

    یانصرالله،دل عاشق من پیش پای توست تا بر آن پا نهی و دل به خاک پای تو ببالد و تاملکوت اعلی اوج گیرد .

 حزب پيروز حزب من است و آن حزب الله است .

يا الله يا الله احفظ لنا نصرالله

سلامتي سيد حسن نصرالله صلوات

عشق به نصرالله عشق به همه خوبيهاست .

ناگفته‌های حضرت حجت الاسلام والمسلمين  سیدحسن نصرالله(حفظه الله) از ولی امر مسلمین

 

ناگفته‌های حضرت حجت الاسلام والمسلمين  سیدحسن نصرالله(حفظه الله) از ولی امر مسلمین

همایش «نوآوری و اجتهاد از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» در بیروت آغاز به كار كرد. در این همایش به بررسی ابعاد علمی و اجتهادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته می‌شود و اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از كشورهای مختلف اسلامی حضور دارند. سیدحسن نصرالله، اولین سخنران این همایش بود كه متن كامل سخنان دبیركل حزب‌الله لبنان را در ادامه می‌خوانید.
ادامه نوشته

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري:حمايت از حزب الله، واجب و وظيفه هر مسلماني است

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري حمايت از حزب الله را واجب دانست و گفت: يکي از مظاهر انقلاب در ايران ظهور جنبش حزب الله در لبنان بود که از حرکت انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) نشأت گرفته است.

مصطفي دودانگه در گفت و گو با خبرنگار ما در زنجان، در آستانه فرا رسيدن پنجمين سالگرد پيروزي غرور آفرين حزب الله در جنگ 33 روزه گفت: اين پيروزي و نواخته شدن سيلي بر صورت استکبار توسط صف شکنان حزب الله يکي از مضامين انقلاب اسلامي در ايران و ظهور جنبش حزب الله در لبنان بوده که از حرکت انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره) نشأت گرفته است.

وي با بيان اينکه حزب الله همواره در طول شکل گيري خود در مسير پيروي از ولايت حرکت کرده است، افزود: حزب الله در عمل و رفتارش همواره مصداق آيه 56 سوره مائده يعني «فإن حزب الله هم الغالبون» بوده و خواهد بود.

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري رمز پيروزي هاي روز افزون حزب الله را اطاعت محض از ولايت و رهبري عنوان کرد.

دودانگه ادامه داد: اين پيروزي هاي غرور آفرين، ما ايراني ها را به ياد عمليات هاي بسيجيان عاشق همچون حاج همت ها در عرصه هشت سال دفاع مقدس مي اندازد که ارتش بعثي عراق را با عمليات هاي خود شرمنده کرده بودند.

وي ايمان و معنويت، ولايت مداري، شهادت طلبي و بصيرت را از نشانه هاي بارز رزمندگان غيور و رشيد حزب الله برشمرد و حزب الله را افتخار شيعه و اسلام دانست که تمامي آزادگان و مسلمانان به آن افتخار مي کنند.

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري با اشاره به سخنان امام خميني(ره) مبني بر اينکه انقلاب اسلامي «انفجار نور بود»، اظهار داشت: حزب الله يک شعاع نور از انقلاب اسلامي و حامل ايدئولوژي براي مقابله با غده سرطاني اسرائيل است که انقلاب اسلامي ايران پيام آور آن بود.

دودانگه بيان داشت: حضرت امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، مبارزه با اين رژيم اشغالگر را تا آزادي سرزمين هاي مسلمانان و رهايي قدس شريف و مسجدالاقصي در چنگال صهيونيست ها لازم دانسته است.

وي با يادآوري سخنان مقام معظم رهبري مبني بر اينکه حمايت حزب الله از واجبات است، اذعان داشت: هم اکنون در حالي که بعضي از افراد ما، از گردن نهادن به ولايت رهبر فرزانه انقلاب خروج مي کنند، سيدحسن نصرالله در سالي که به عنوان مرد جهان عرب شناخته شد، بوسه بر بازوان رهبر معظم انقلاب مي زند و به بسياري از بزرگان ما درس ولايت مداري مي دهد.

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري با انتقاد شديد از افرادي که با حزب الله مخالفت مي كنند، مشکل اين افراد را نداشتن درک صحيح از انقلاب شکوهمند اسلامي دانست و تصريح کرد: بسياري از مشکلاتي که در دانشجويان و جوان ها به وجود مي آيد به اين دليل است كه براي مسائلي که مطرح شده است، آگاه سازي و بحث نشده است، به طور مثال آنقدر که در تلويزيون و مجلات درباره يک هنرپيشه يا بازيکن فوتبال بحث مي شود درباره عقيده و اعتقادات يک مجاهد حزب الله صحبت نمي شود که اين کمبود اطلاع رساني و کار مثبت فرهنگي در رسانه هاي جمعي به وضوح ديده مي شود.

دودانگه در پايان ضمن گراميداشت مجدد حماسه پيروزي حزب الله در جنگ 33روزه، نصرت روزافزون براي برادران مقاوم خصوصا بسيجيان ايران اسلامي و جنبش مقاومت اسلامي در لبنان، حزب الله هميشه پيروز و مقاومان فلسطين را از خداوند متعال خواستار شد.

وي که مدير تيم سايبري رعد (RA3D) نيز هست در ادامه با اشاره به راه اندازي اين تيم گفت: به منظور مقابله با سايت ها، وبلاگ‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي رژيم اشغالگر قدس، از بين دانشجويان متخصص دانشگاه‌هاي استان زنجان اقدام به عضوگيري كرده ايم.

مسئول ستاد پاسداشت شهداي نهضت بيداري اظهار داشت: اين تيم با هدف قرار دادن منافع رژيم نامشروع و غاصب صهيونيستي در فضاي اينترنتي، از بهمن ماه سال گذشته اعلام موجوديت كرده است و قطعا پاسخي دندان شکن در فضاي سايبري که مصداق جنگ نرم است به پايگاه ها و سايت هاي رژيم اشغالگر قدس خواهد داد، همچنين، اين تيم با تمام توان خود منافع نامشروع رژيم غاصب صهيونيستي را هدف قرار خواهد داد.

دودانگه با بيان اينكه اين تيم در راستاي جنگ نرم به مبارزه با صهيونيست‌ها در فضاي مجازي برخاسته و از بين دانشجويان داراي تخصص عضوگيري مي كند، افزود: تيم سايبري رعد ضمن درج اطلاعيه‌هايي در سطح دانشگاه‌هاي استان زنجان جهت همكاري و شركت در كلاس‌ها آموزشي هك و غيره و سازماندهي آنها در قالب تيم ضد صهيونيستي رعد دعوت كرده است.

وي همچنين آدرس اينترنتي RA3D33@GMAIL.COM را جهت همكاري علاقه مندان اعلام كرد و اظهار داشت: دانشجويان بسيجي در راستاي استفاده مناسب از فضاي مجازي دست به اين اقدام ابتكاري زده و شعار خود را كه «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود»، انتخاب كرده‌اند.

مدير تيم سايبري رعد (RA3D) خاطرنشان كرد: دانشجويان عضو در اين تيم معتقدند كه اگر نمي توانند به طور مستقيم اقدامي عملي و يكپارچه عليه اسرائيل، اين غده سرطاني انجام دهند، مي توانند در حد توان با زمينه و امكانات موجود منافع رژيم نامشروع صهيونيستي را هدف قرار دهند./انتهاي پيام/

صداي موشك رعد در تابستان دشمنان ما را لرزاند

با تيزي شمشير خود سرزمين هاي ما را آزاد كرد

تو سربلندي خاكت گرانبهاست و با خون شهدا محافظت ميشود

پرواز كن و در بلنديها اوج بگير اي حزب الله، مثل تو وجود ندارد

افتخار آفريني تو در تمام جهان طنين انداز شد

وعده ي تو صادق است     اي ابوهادي سيد حسن نصرالله سلامت باشي

كسي به پاي تو نميرسد اي آزاد كننده وطنم

حرفهايت حتماً عملي ميشود صدايت رعد آساست و خون شهيدان محافظت است

پرواز كن و در بلنديها اوج بگير اي حزب الله مثل تو وجو ندارد

 همراه ملت و به همراهي قهرمانان از خاكت دفاع مي كنيم اي حزب الله