همه چیو هیچی!

خودت بخون...

همه چیو هیچی!

خودت بخون...

جواب علیرضا به معراج-(1)

سلام به جمیع حاضرین و رحمت بر غایبین! 

از مشهد تناس  میگیرم....بالاخره تونستم اینترنت پیدا کنم!یعنی اینترنت بود ولی اجازه ی نبود!! 

حالا بگذریم که سخن دوست خوشتر است!!

علیرضا دوست تازه واردمون خواسته بود تا براش کل ماجرای معراجو تعریف کنم!!!!!حالا درسته یه شب تا صبح بوده ها اما......به قول برادر نیما!یه  اما داره......اونم اینکه  اندازه کل عمر من پیامبر تو اون روز ماجرا داشتن!از لحضه ی شروع تا رسیدن به آسمون اول و از اونجام تا رسیدن به آسمون هفتم کلی ماجرا ها گذشته که من خودم یه چیزی حدود 2ماه رفتم مکتب !اما سوادم کامل نشد تو این موضوع!!!

اما چشم....مگه ما چنتا علیرضا داریم که نظر بزاره که حالا جوابشم ندیم؟؟؟!ها؟؟؟

سعی میکنم طی 2-3 پست این ماجرای معراج رو تا حد امکان با جزییاتش براتون بنویسم.خوبه؟




خوبببببببببببببب.....

اول از همه باید ثابت کنیم که آقا ،معراج واقعیت داره و یه چیز ساختگی و توهمی نیست.درسته؟

اگه آره یه صلوات هدیه به پیشگاه تمامی اولیایی که اسمشون تو این پست برده میشه  بفرستین....حالا یه یا علی بگو.....حالا اگه نمیخوای بم فهش بدی !(دلت میاد؟)بیا تا پستو بخونی!من که قبلا خوندم الانم خوابم میاد میخوامم برم لالا


از پایه شروع میکنیم تا برسیم به تنه!

محالات دو دسته هستن.یکی محال عقلی و دیگری محال  عادی.محال عقلی به نوعی از محال میگن که عقل هم قادر به باور و پذیرش آن نباشه.مثلا جسم سیاهی که سفید باشه!!!مگه ممکنه در آن واحد یه جسم هم سیاه باشه و هم سفید؟؟؟؟؟؟!

ولی محال عادی مثل عمر امام زمانه که میگیم 1173(سن کنونی امام زمان)سال عمر واسه انسانِ این زمونه طبیعی نیست.ولی باور داریم که حضرت نوح غریب به 900سال عمر کردن.یا میشناسیم و شنیدیم خیلی ها فرضا 130 سال عمر کردن.پس این میشه محال عادی.معجزات پیامبران هم در کل همگی محال عادی بودن و نه عقلی.

حالا که این مسئله  البته از نظر بنده! حل شد میریم رو سوالات دیگه ای که ممکنه بعضی ها داشته باشن و به همین خاطر خوندن اصل مطلب، که ماجرا و اتفاقات معراجِ،توفیقی به حال عقیدشون نکنه بحث کنیم...تا انشاءالله برسیم به اصل ماجرا....


سوال بعدی که در این مورد تو یه سری اذهان نقش بسته این زمان کوتاه معراج و مسافت زیاد سفر و راه هست که میگن:پیامبر چطور با براغی که یه چهار پا بود و نه جت! و موشک اسراییل!!این مسافت رو طی کردن؟؟؟؟

من اینجوری جواب میدم که مگه فاصله خورشید تا زمین 90 سال نوری نیست؟؟پس چرا 7 دقیقه ای نور این مسیر رو طی میکنه؟؟

مگه خورشید چندین برابر بزرگتر از زمین نیست؟پس چطور زمین تو هر ثانیه 4 فرسخ دور خورشید میگرده؟؟

مگه اصلا ما خودمون با این عقل ناقصمون طیاره نساختیم که راه 16 ساعت با ماشین مشهدو کرده 3 ساعت؟؟اونوقت خدا نمیتونه رسولشو،عبد مطیعش رو با این سرعت سیر ملکوتی بده؟؟

خدایی حرف من زور یا شما که همرو میبینین الا خودتونو؟؟؟

بابا ضرب المثلم داریم ها!یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به دیگری....اینو واسه هم این قصیه گفتم و هم مسائل زندگیتو زندگیم!

تا همین جا بس باشه تا اگه سوال دیگه ای بود مطرح بشه و مشکلات پایه حل شن تا موضوع اصلیرو شروع کنیم.

آخر کاریم واسه سلامتی خودت و امام زمانت صلوات.... 


نظرات 5 + ارسال نظر
محسن نوروزی جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:21 ب.ظ http://rayhan56.blogfa.com/

سلام اخوی بابا زیارت قبول
خوش بگذره
برا ما هم دعا کن
البته چند روز قبل پیش آقا توفیق داشتم
خوش گذشت

بابا خدا خیرت بده ما رو توی شرمندگی انداختی این قسمت من با طناز الرعایا چرا گذاشتی
شرمندمون کردی

خیلی برای ما هم پیش امام رضا دعا کن
یادت نره ها
یا علی

فاصله شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:11 ق.ظ http://fasele313.blogfa.com

سلاک
الهم عجل لولیک الفرج واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره
تو این روزای که مهمونید حسابی التماس دعا
مهمونی خدا یه چیز دیگه است...
یاعلی...

یکتا یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:51 ب.ظ

سلام خدا قوت خوشا به حالتان که اینگونه می اندیشیدو فعالیت میکنید.
توضیح هایتان جالب بود برای عمق ایمانتان دعاگو خواهم بود.

علیرضا چهارشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:27 ب.ظ

سلام زیارت قبول.خیلی ممنون که به درخواستم جواب دادین.دیگه نمیخواد پست بعدیو به خاطر من بزنی چون جواب سوالمو از همین پست گرفتم.ممنون.

از شمام قبول باشه.
خوشحالم که به دردتون خرد.

امیرعلی جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ب.ظ http://taha.asalblog.com

سلام
وب قشنگی داری
خسته نباشی
خوشحال میشیم سری هم به ما بزنید
چنانچه دوست داشتید باما تبادل لینک کنید ، لینک ما رو با نام " منتظران ظهور" دروبلاگ خودتون قرار دهید ودر بخش نظرات به ما اطلاع دهید.
باتشکر
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد