همه چیو هیچی!

خودت بخون...

همه چیو هیچی!

خودت بخون...

من شک دارم!!

سلام عرض شد خدمت هم سنگریان نارفیق!

فکر کردین من نیستم نمیفهمم کی میاد کی میره؟؟

فکر کردین من اون آمرگیرو الکی نصب کردم؟؟!

آره؟؟

نخیرمش!

خیلیهم منظور داشتم!

باشه به جاش تلافی میکنم!

دارم براتوووووووووووووووووووووووووون!!!(خشم پشه رو داشتین؟)

البته من العان راجع به بعضی از شما ها دچار شک شدم!!!

کی اومده واقعا؟

کی رفته واقعا؟؟؟

بماند که میگن شک گذرگاه!

آخه ما دو مدل شک داریم.یکی روانشناختی و یکیم فرضی.

تو روانشناختی ما خداییش جدی جدی دچار شک میشیمآآآ! این شک خطرناک...باید زود به دادش برسی تا صداتو تو گلو حبس نکرده!

و اما شک فرضی یعنی،شکی که ما به صحیح بودن مطلب اعتقاد و یقین داریم اما....دنبال راه اثباتیم!

ولی هر دوی این شک ها!دو شاخه میشن.یکیش میشه شک موقف یکیش معبر.

موقف یعنی ایستگاهی،که آثار بد روانی رو مخ فرد میزاره و در معبر که گذرگاهی است و نه تنها خوبه که واجب هم هس!

حالا من دچار شک فرضی از نوع واجبش شدم!

اعتراضی هست؟؟ 

خدا حافظ رفیق!

سلام 

امروز نه،دیروزش!بهم خبر دادان که (به قول یک دوست عزیز)توفیق اجباری به مشهد قسمتمون شده....اما.....از بخت بد روزگار الیاس که من باشم!این آخر هفته ای بدجور برنامه هام  پشت سر هم و به قولی اوورلپ بودن! 

این شد که مام مجبورا به این سعادت از بی سعادتیمون جواب رد دادیم!! 

اما دلم به حال شما همسنگریا ،بیرون سنگرا،خط مقدمیا، سنگر اونوریا....سوخت! 

گفتم این سعادت در اصل نسیب اونا داره میشه که از دست من چند روزی آسایش داشته باشن... 

این شد که رفتیم دنبال سعادت و اونو پس گرفتیم! 

حالا اگه یه وقت قطار رفت رو دست انداز و منهدم شد ،چرخش پنچر شد یا ذغال سنگ تموم کرد موندیم وسط بیابون و از بی آبی خشک شدیم یا ... شما به بزرگی خودتون این کوچک زاده رو حلال کنید.منم اونجا واسه همتون ،حتی شما دوست عزیز،دعا میکنم... 

 

کَم اُطیلُ وَ اُحسِنُ الطَلَب...؟

کَم اُطیلُ النَّظَرَ وَ اُحسِنُ الطَلَبَ وَ القَومُ فی غَفلَة لایَرجُعون...


چقدر چشم به راه بدوزم،و بندگانم را به زیبایی طلب نمایم؟؟

در حالی که ایشان در غفلت  فرو رفته اند ....و به سوی من باز نمیگردند....

نماز و عزراییل!

سلام 

یه سلام مخصوص به هم سنگریام و پشت سنگریا....حالا هر کس که میخواد باشه ،باشه ... تو هر مقامی که میخواد باشه ،باشه...دختر یا پسر ... با سواد و بی سواد ... 

بالا خره عجل بالا سر هممون میاد و به این چیزام کاری نداره... 

 

... 

 

میدونین پیامبر در این مورد چی تو معراج دیدن؟؟ 

پس خوب گوش کن تا بگم! 

 

... 

پیامبر تو معراج فرشته ای رو دیدن که لوحی از نور دستش بود و تمام حواسش به این لوح بود!!و یک لحظه سر از لوح بر نمیداشت...دنیا بین دو زانوانش بود و لحظه ای از آن سر بر نمیداشت... 

پیامبر از جبرییل سوال میکنند: 

                                       یا جبرییل،این فرشته کیست؟  

                                       آن لوح چیست؟ 

 

جبرییل پاسخ میدهد: 

                            این فرشته،عزراییل ؛مسؤل قبض روح کردن انسانهاست و 

                            در آن لوح نام کسانیست که باید جان آنان گرفته شود. 

 

در معراج بود که عزراییل خطاب به پیامبر میگوید: 

                                                                من روزی پنج مرتبه به خانه های شما سر میزنم .

                                                                آن پنج مرتبه هم هنگام نماز اول وقت است . 

                                                                هر کدام از شما را که بر سر عهد و پیمان با خدا  

                                                                استوار بینم ،من نیز به هنگام قبض روح با وی مدارا  

                                                                میکنم و اگر نه مرگ به همان اندازه که از آن  

                                                                هراسانید بر شما سخت خواهد آمد...  

 

... 

نماز اول وقت یادت نره همسنگری.......

تفسیر تفسیر کنید (1)!

و اما تفسیر مفصل آیه 1 سوره ی اسراء

«سُبحا ن الَذی» که معلومه!پاک و منزه است کسی که...چه کسی؟؟

«اَسری بِعَبده»...«اَسری» یعنی سیر کردن ولی اینجا در واقع اسری با «ب» که چسبیده به «بِعَبدِه» همراه یعنی سیر داده شد....پس پیامبر سیر نکر به معراج بلکه سیر داده شدن به معراج.درضمن این سیر در عرب سیر در شب معنی میشه.پس در شب سیر داده شد.

حالا چه کسی در شب سیر داده شد؟عَبدِه

یعنی بنده اش...حالا این همه صفت و کلمه چرا عبد؟؟

اها! چون« عَبد» به معنی بنده است و بنده یعنی مطیع خدا بودن....پس خدا بنده ی مطیعش رو سیر داد.چرا که مطیع بودن حتی بالاتر از رسول و رسول بالاتر از نبی بودنه!!!

نشون به اون نشون که تو تشهد نماز هم اول عَبد میگیم بعد رسول.درست شد؟جا افتاد؟؟

حالا ادامه ی ماجرا....

خوب« لَیلا» داریم!!

چرا؟مگه نه این که «اسرا» یعنی سیر در شب؟

خوب این کلمه میگه که کل ماجرا در شبی انجام شده،یعنی در یک شب معراج رخ میده!

حالا از کجا تا کجا بوده مگه؟؟

«مِنَ المَسجِد الحَرامِ اِلی المَسجِد الاَقصَا...»

«اَقصی »به معنی دور است و از آنجا که حدود 90 سال پس از نزول این آیه مسجدی با این نام در اورشلیم و یا همان فلسطین بنا شد پس تشابه اسمی بیش نیست!

حالا که این مطلب رو گفتیم اجازه بدین تا یه حقیقتی رو هم در مورد مسجد الاقصی کنونی یاد آور شم.مسجد الاقصایی که الان تو ذهن ماست با اون گنبد طلایی در واقع مسجد الاقصیی اصلی نیست!!

در واقع اسم اصلیش قبة الصَخره هست که در نزدیکی مسجد اصلی واقعه شده.و چاپ تصویر مسجد قبة الصخره با نام مسجد الاقصی  روی اسکناس حکومت اسلامی نو پای ما این باور رو تقویت کرد!